Sunday, April 20, 2008

Radionica: Pronalazenje sredstava

Radionice za lokalne lidere

Pronalaženje sredstava - Vežba TAČNO / NETAČNO

TAČNO

Postoji mogućnost da se određeni projekat finansijski podrži. Veoma je važno da se očekivani rezultati vide i u budžetu projekta.

Upoznajte potencijanog sponzora. Predlozi projekta koji su poslati ’pogrešnom’ sponzoru najčešće završavaju u korpi za otpatke.

Lični konzakt je važan. Ljudi daju ljudima.

Budite iskreni prilikom određivanja iznosa troškova. Imajte na umu da sponzori znaju šta koliko košta.

Spozori vole da podrže projekte koji su kofinansirani i sa druge strane. To pokazuje da smo aktivni i da ne računamo samo na finansijsku podršku tog spozora.

Najbolji projekti su oni koji su održivi i koji će se nastaviti i nakon prestanka finansijske podrške sponzora. Predlog projekta uvek treba da sadrži plan nastavka aktivnosti.

Ako sponzor predlaže ne-finansijsku podršku, to treba prihvatiti.

Predlozi projekta treba da budu napisani jasnim i razumljivim jezikom. Nije neophodno da sponzor poznaje određenu terminologiju.

Upamtite da i vi možete ponuditi nešto sponzoru – reklamiranje, poziv na proslavu ili druge projektne aktivnosti.

Budite u kontaktu sa sponzorom čak i ako vaš projekat nije prihvaćen i redovno ih obaveštavajte o svojim aktivnostima. Postoji mogućnost da podrže vaše buduće aktivnosti ako ostanete u kontaktu i održite interesovanje.

Koristite pristup ’malih koraka’. Pokušajte da najpre dobijete manja, zatim, sve veća i veća sredstva. Sponzori vole da podrže organizacije koje dobro poznaju.

NETAČNO

Fondacije podržavaju sve. Važno je samo dobro predstavljanje problema.

Nemojte postavljati ograničenja ukoliko odlučite da trašite finansijsku podršku. Tražite maksimalni iznos.

Jedno pripremljen predlog projekta možete poslati bilo kojoj instituciji. To će povećati mogućnost da vas bar jednom podrže.

Upamtite da donatori daju novac za ceo projekat. Bez obzira na to što je vaš projekat najbolji, nećete primiti finansijska sredstva za njegov jedan deo.

Najbolji su ’zatvoreni‘ projekti, oni koji se završavaju nakon prestanka finansijske podrške.

Predlozi projekta bi trebalo da budu napisani iskreno i najbolje je da se koristi specijalizovana treminologija.

Sponzor ima dosta sredstava i jedino što treba da uradimo je da ga ubedimo da podrži naš projekat. Imajte na umu da su ciljevi projekta manje važni od sposobnosti ubeđivanja.

Sponzore interesuju organizacije i projekti, a ne ljudi. Nemojte im dosađivati telefonskim pozivima i posetama.

Razjasnite situaciju: vama je potrebna finansijska podrška. Sponzor će vam onda možda predložiti i neki drugi način podrške.

Kada tražite podršku od većeg broja sponzora nemojte im to stavljati do znanja. Niko ne voli da bude jedan od mnogih. Sponzor mora da oseti da je specijalan, jedinstven i važan.

No comments: